Kumluca’da öğretim elemanlarına eğitim     

Kumluca’da Sağlık Bilimleri Fakültesinde Klinik Eğitim Değerlendirmede İyi Uygulama Örnekleri ve Kanıta Dayalı Öneriler konusunda eğitim yapıldı.

Akdeniz Üniversitesi Kumluca Sağlık Bilimleri Fakültesi Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından birincisi düzenlenen Klinik Eğitim Değerlendirmede İyi Uygulama Örnekleri ve Kanıta Dayalı Öneriler eğitimi online olarak Dr. Öğr. Üyesi Aysun Ünal tarafından Öğr. Gör. Dr. Seda Cansu Yeniğün moderatörlüğünde gerçekleştirildi.

İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ ANLATILDI

Sağlık Bilimleri Fakültesinde Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalından Dr. Öğr. Üyesi Aysun Ünal, öğretim elemanlarının katıldığı çevrim içi eğitimde; klinik eğitim değerlendirmede iyi uygulama örnekleri ve kanıta dayalı önerileri detaylı bir şekilde deneyimleri ile birlikte aktararak klinik öğretimdeki yeniliklere vurgu yaptı. Dr. Öğr. Üyesi Ünal verdiği eğitimde, öğrencilerin yeterliliğini artırmak ve öğrencilerin öğrenme sürecini aktif katılımını teşvik eden değerlendirme araçları ve öğrencileri klinik uygulama hedeflerini karşılamadaki değerlendirme tiplerinden ayrıntılı bir şekilde bahsetti. Dr. Öğr. Üyesi Ünal, öğrencileri aktif öğrenmeye dahil etmek için “Destekleyici, güvenli bir öğrenme ortamı oluşturulması” gerektiğini, öğrenci merkezli bir öğretim modelinin “hem öğrenciler hem de eğitmenlerin” iş birliği içinde çalışmalarına olanak sağladığını belirtti.

20 ÖĞRETİM ELEMANI KATILDI

Eğitimde yaratıcı ve yenilikçi öğretim teknikleri, öğrenciler için akılda kalıcı ve anlamlı olmasını en iyi uygulama için tanımlanmış öğretim modelleri olduğu vurgulandı. Öğretim elemanları, “Sokratik yöntem, Minnie Teyze, Bir Dakikalık Öğretmen (OMP), SNAPPS, Öğretim Senaryoları ve Hasta Başı Sunumu” öğretim modellerinin öğrencilerin kendine öğrenme fırsatları ve klinik becerilerin geliştirilmesi için fırsatlar sunarak öğrenmelerini geliştirdiğini paylaştı. Eğitimde sunulan en iyi uygulama önerileri ve kanıt düzeyleri hakkındaki, öğretim elemanları kendi deneyimlerini paylaştı ve konu hakkında sorular sordular. Fakülte Dekanı Prof. Dr. Selma Öncel klinik öğrenme sürecine öğretim modellerinin entegre edilmesi gerektiğini belirterek “Klinik Eğitim Değerlendirmede İyi Uygulama Örnekleri ve Kanıta Dayalı Önerileri Eğitimi”ne katılan öğretim elemanlarına teşekkür etti. Eğitim 20 öğretim elemanının katılımıyla tamamlandı.

Eklenme tarihi :18.04.2024 11:24:16
Son güncelleme : 18.04.2024 11:26:38